SelfEdu24 by Aneta Lange-Kępczyńska

Zaloguj
Wizja sukcesu

Wizja sukcesu - menedżer szczęścia

Menedżer szczęścia, lub w skrócie „CHO” (Chief Happiness Officer) – brzmi równie ekscytująco jak niegdyś „zarządca tropikalnej wyspy marzeń”. Aż trudno uwierzyć, że jest to prawda – nowe stanowisko w firmach, które pojawiło się w odpowiedzi na rosnące potrzeby pracodawców w zakresie HR, mające na celu zwiększenie efektywności organizacji poprzez utrzymanie wysokiej motywacji  pracowników.

Trzeba pamiętać jednak, że na zaangażowanie pracowników oraz efektywność przedsiębiorstwa wpływa wiele elementów. Poza oczywistymi, jak: poczucie bezpieczeństwa, dobra płaca, dodatkowe benefity, relacje i warunki pracy, istotną rolę odgrywa również fakt, czy firma posiada dobrze zdefiniowaną i znaną wśród pracowników wizję oraz kluczowe wartości.

Niestety menedżerowie w natłoku codziennych spraw często zapominają o jej znaczeniu, bądź nie potrafią klarownie przekazać wizji swoim podwładnym. A pracownicy potrzebują wiedzieć, w jakim kierunku zmierza firma i czego się od nich oczekuje, aby z zadowoleniem i energią realizować powierzone zadania.

Nowe badanie, przeprowadzone przez adiunkta profesora zarządzania Jonathana R. Clarka na Uniwersytecie Teksasu w San Antonio (USA) potwierdziło, jak duży wpływ na wydajność pracowników ma język, jakim posługują się liderzy w organizacji oraz wizja firmy. Sposób, w jaki firma prezentuje swoją wizję i kluczowe wartości są bardzo mocno powiązane z jej przyszłym sukcesem, bądź brakiem powodzenia.

Według badań Clarka, organizacje działające najbardziej efektywnie mają dobrze zdefiniowaną wizję, która interpretowana jest przez pracowników w ten sam sposób. Co więcej, odwołuje się do żywych obrazów/ wyobrażeń na temat przyszłości, a nie bazuje na abstrakcyjnym języku i niejasnych, czy górnolotnych stwierdzeniach. Za przykład firmy, która posiada dobrze zdefiniowaną wizję podaje -Toys 'R Us, a brzmi ona: „Naszą wizją jest radość w sercach dzieci i uśmiech na twarzach rodziców”.

Reasumując, dobra wizja powinna być prawdziwa, jasna oraz dawać siłę i energię do działania poprzez żywe obrazy, które wywołają wyobrażenie oczekiwanej przyszłości. Powinna motywować do zmian i nieustannego dążenia do doskonałości.

Słowo może stać się użytecznym narzędziem, jeśli mu nadać odpowiedni wyraz” - uważał najbogatszy człowiek w historii - John D. Rockefeller. Tak samo jest z wizją… :)

selfedu24TAGIselfedu24
employer branding szczęście praca wizja
selfedu24KOMENTARZEselfedu24
selfedu24INSTAGRAMselfedu24

@selfedu24.pl
Copyright © 2015 Wszelkie prawa zastrzeżone, selfedu24.pl
Projekt i wykonanie: skyagency.pl - strony internetowe