SelfEdu24 by Aneta Lange-Kępczyńska

Zaloguj
Jak bardzo potrzebujesz snu?

Jak bardzo potrzebujesz snu? - alarmujące sygnały

Przez ostatnich 50 lat średnia długość snu skróciła się o dwie godziny, a sen jest krytyczny dla systematyzowania informacji nabywanych przez nas w ciągu dnia. Z drugiej strony gwałtownie rośnie ilość przetwarzanych danych, a nasze umysły wypełnia każdego dnia średnio 70.000 rożnych myśli. Jakie mogą być tego skutki?

Nadwaga, depresja, napady lękowe, problemy z koncentracją i pamięcią, zaburzenia pracy serca, spadek odporności, nowotwory – nawet nie przypuszczasz, jak wiele poważnych chorób może znajdować swoje źródło w niedoborze snu.

Zdaniem naukowców dorosły człowiek powinien spać w nocy średnio 8 godzin, a ilu z nas zapewnia sobie ten komfort? Z wiekiem oczywiście spada zapotrzebowanie na sen, ale nie do przesady…

Sen a cukrzyca typu 2

Coraz częściej mówi się o epidemii cukrzycy. Wg danych WHO, w Europie choruje już na nią ponad 60 mln ludzi, a w Polsce ok. 3 mln, z czego ponad 2,1 mln zachorowań dotyczy cukrzycy typu 2. No właśnie… Czy wiesz, że jeśli mniej śpisz, rośnie Twój poziom glukozy we krwi? Do tego brak snu wpływa na hormon odczuwania głodu i częściej sięgasz po „coś” słodkiego. I tak krąg się zapętla… Ludzie, którzy śpią mniej niż 7 godzin są szczególnie narażeni na otyłość i cukrzycę typu 2.

Dopada Cię przygnębienie lub stany lękowe?

Nie musi to być związane z zimą i niedoborem słońca. Według naukowców z Binghamton University i Uniwersytu Stanowego w Nowym Yorku, u osób dorosłych, które regularnie śpią w nocy mniej niż 8 godzin, rośnie prawdopodobieństwo występowania stanów lękowych, natrętnych myśli, a nawet depresji. Z kolei częsty skutek nadwagi to niższa samoocena i większa tendencja do depresji.

Jesteś nerwowy lub masz napady złości?

Przyjaciele określają Cię, że masz „krótki lont”. Jesteś jak bomba, która nie wiadomo, kiedy wybuchnie. Zapewne wiesz, że mniej snu powoduje wyższy poziom stresu. Nie lekceważ tego. Swoją drogą ciekawe, czy przyczyna obecnego poziomu agresji społecznej jest przejawem niedoboru snu...

Jaki z tego wniosek?

O pozytywnej roli snu można pisać wiele. Wspomaga naukę i pamięć, porządkuje wspomnienia, w trakcie snu nasz organizm usuwa także nagromadzone toksyny, które mogą być przyczyną wielu chorób. Zatem nie szarżuj ze swoim zdrowiem i staraj się regularnie przesypiać zalecanych 8 godzin.

Co ważne, godzinę przed pójściem spać, usuń z pola widzenia urządzenia elektroniczne, typu: telefon, tablet, komputer, telewizor, aby nie kusiły Cię, by do nich sięgnąć. One rozstrajają Twój biologiczny zegar w mózgu. W zamian możesz przyjąć priobiotyk, który korzystnie wpływa na pracę jelit, lub godzinę przed snem zjeść 2 owoce kiwi, to naprawdę pomaga. Odsłoń rolety i po nocy wstań z naturalnym światłem dnia!

Więcej

 

 

 

 

 

 

 

 

selfedu24TAGIselfedu24
zdrowie otyłość sen
selfedu24KOMENTARZEselfedu24
selfedu24INSTAGRAMselfedu24

@selfedu24.pl
Copyright © 2015 Wszelkie prawa zastrzeżone, selfedu24.pl
Projekt i wykonanie: skyagency.pl - strony internetowe